Administrata Federale e Aviacionit (FAA) lejoi që disa fluturime të rifillonin pas një ndërprerjeje të sistemit që paralajmëron pilotët për çdo pengesë përpara ngritjes.
Kjo e fundit, kishte detyruar më parë rregullatorin e aviacionit civil të ndalonte të gjithë avionët në Shtetet e Bashkuara.
Mbi 4,000 fluturime u vonuan dhe më shumë se 600 u anuluan për shkak të ndërprerjes që nga mëngjesi i së mërkurës. Fluturimet amerikane po fillonin dalëngadalë të rifillonin nisjet pasi ndalesa tokësore u hoq.
Këtu është një përmbledhje e shkurtër e asaj që bën sistemi i paralajmërimit të pilotëve, çfarë dimë ne për atë që shkoi keq dhe sfondi në lidhje me njoftimet e sigurisë që u jepen pilotëve, të njohur si NOTAM.
Sistemi FAA që synon të shpërndajë njoftime për rreziqet drejtuar pilotëve dështoi rreth orës 2 të mëngjesit të kohës Lindore, thanë zyrtarët.
FAA urdhëroi linjat ajrore të ndalonin të gjitha fluturimet e brendshme deri në orën 9 të mëngjesit me orën lindore, ndërsa testonte nëse ekuipazhet kishin arritur të rivendosnin sistemin dhe ta kthenin atë online.
Shtëpia e Bardhë tha se presidenti i SHBA Joe Biden ishte informuar për ndërprerjen nga Sekretari i Transportit Pete Buttigieg.
“Nuk ka asnjë provë të një sulmi kibernetik në këtë pikë”, tha sekretarja e shtypit e Shtëpisë së Bardhë Karine Jean-Pierre në një postim në Twitter.
Departamenti Amerikan i Transportit po kryen një hetim, tha ajo.
Çfarë është NOTAM?
Sistemi që dështoi të mërkurën është pjesë e një praktike gati shekullore të njohur fillimisht si Njoftimet për Aeroplanët – i modeluar fillimisht në një sistem për njoftimet për marinarët.
Sistemi, i cili u ndryshua për t’u quajtur “Njoftimet për Misionet Ajrore” në 2021, ka për qëllim të paralajmërojë pilotët për rreziqet, gjithçka që nga bora, hiri vullkanik apo zogjtë pranë një aeroporti.
Ai gjithashtu ofron informacion mbi pistat e mbyllura dhe kufizimet e përkohshme të ajrit.
NOTAM-et e dërguara nga Administrata Federale e Aviacionit të SHBA-së janë pjesë e një sistemi global sigurie të menaxhuar përmes agjencisë së aviacionit të Kombeve të Bashkuara.
Pilotëve u kërkohet të rishikojnë njoftimet, të printuara në letër ose në një iPad, përpara se të nisen.
Informacioni i dhënë mund të ketë deri në 200 faqe për fluturime ndërkombëtare me distanca të gjata.
NOTAM-et janë shkruar në një lloj stenografie të koduar që fillimisht ishte krijuar për ta bërë komunikimin më efikas.