Mjeshtrat e vjetër” si Leonardo da Vinçi, Sandro Botticelli dhe Rembrandt mund të kenë përdorur proteina, veçanërisht të verdhën e vezës, në pikturat e tyre me vaj, sipas një studimi të ri. Sasitë e gjurmëve të mbetjeve të proteinave janë zbuluar prej kohësh në pikturat klasike të vajit, por tashmë janë konfirmuar nga një studim i ri.
Një studim i ri i botuar të martën në revistën Nature Communications zbuloi se përfshirja ka të ngjarë të ishte e qëllimshme dhe hedh dritë mbi njohuritë teknike të Mjeshtrave të Vjetër, piktorët evropianë më të aftë të shekullit të 16-të, 17-të ose në fillim të shekullit të 18-të dhe mënyrën se si i përgatitën pikturat e tyre.
“Ka shumë pak burime të shkruara rreth kësaj dhe nuk është bërë asnjë punë shkencore më parë për të hetuar këtë temë në një thellësi të tillë,” tha autori i studimit Ophélie Ranquet i Institutit të Inxhinierisë së Procesit Mekanik dhe Mekanikës në Institutin Karlsruhe të Teknologjisë në Gjermani, në një intervistë telefonike. “Rezultatet tona tregojnë se edhe me një sasi shumë të vogël të së verdhës së vezës, ju mund të arrini një ndryshim mahnitës të vetive në bojën e vajit, duke demonstruar se si mund të ketë qenë e dobishme për artistët.”
Thjesht duke shtuar disa të verdhë veze në veprat e tyre, del se, mund të ketë efekte afatgjata që shkojnë përtej vetëm estetikës.
Në studim, studiuesit rikrijuan procesin e bërjes së bojës duke përdorur katër përbërës: të verdhën e vezës, ujin e distiluar, vajin e linit dhe pigmentin, për të përzier dy ngjyra historikisht të njohura dhe domethënëse, të bardhën e plumbit dhe blunë ultramarine.
“Shtimi i të verdhës së vezës është i dobishëm, sepse mund t’i rregullojë vetitë e këtyre bojërave në një mënyrë drastike”,—tha Ranketi.
Një dëshmi e drejtpërdrejtë e efektit të të verdhës së vezës në bojën e vajit, ose mungesës së saj, mund të shihet në “Madonën e Karanationit” të Leonardo da Vinçit, një nga pikturat e vërejtura gjatë studimit. Tani që është në shfaqje në Alte Pinakothek në Mynih, Gjermani, vepra tregon qartë rrudhosjen në fytyrën e Marisë dhe të fëmijës.
“Bojërat e vajit fillojnë të thahen nga sipërfaqja e poshtë, prandaj rrudhet”,—tha Ranki.