Ishte “Rail Force One” – treni gjatë natës që e çoi Presidentin e SHBA Joe Biden në një odise diplomatike nga Przemyśl Głóëny në Poloni për në Kiev për vizitën e tij historike në Ukrainë, pak para përvjetorit të parë të pushtimit të vendit nga Rusia.
Udhëtimi 10-orësh gjatë natës ishte një sfidë e lartë e sigurisë së lartë për Ukrzaliznytsia, ose Hekurudhat Ukrainase – operatori shtetëror i rrjetit hekurudhor të Ukrainës, por nuk ishte e para e tyre.
Me lidhjet ajrore komerciale në Ukrainë të anuluara dhe qiejt tepër të rrezikshëm për të fluturuar politikanët brenda dhe jashtë vendit, rrjeti hekurudhor i Ukrainës është bërë autostrada diplomatike e vendit. Mbi 200 misione të huaja diplomatike kanë mbërritur në vend me tren deri tani.
Udhëheqësit botërorë duke përfshirë Justin Trudeau të Kanadasë, Rishi Sunak të Mbretërisë së Bashkuar, Emmanuel Macron të Francës dhe Giorgia Meloni të Italisë kanë marrë të gjithë trenin për në Kiev. Në fakt, Kryeministri japonez Fumio Kishida është i vetmi udhëheqës i G7 që viziton vendin me tren.
Presidenti i Ukrainës Volodymyr Zelensky është përdorues i rregullt i rrjetit hekurudhor në misionet e tij diplomatike jashtë vendit, por hekurudhat janë më shumë se “Hekurudha e Forcës 1”.
Udhëtimi i presidentit amerikan ka vënë në qendër të vëmendjes rrjetin e gjerë hekurudhor të Ukrainës, i cili, me gati 15,000 milje, është i 12-ti më i madh në botë. Ukrzaliznytsia është transportuesi i gjashtë më i madh hekurudhor në botë, dhe i shtati për mallrat.
E ndërtuar për herë të parë në kohët para-sovjetike, rrjeti i saj është kryesisht një hekurudhë e gjerë që shumica e Evropës e përdor. Dhe ndërsa forcat ukrainase kanë shkatërruar lidhjet ndërkufitare me Rusinë, rrjeti hekurudhor lidhet ende me vende të tjera.
Infrastruktura është riparuar në 11 kalime kufitare.
Kjo nuk është vetëm për të bërë udhëtimet e pasagjerëve më të lehtë. Është vendimtare për mallrat – dhe për pjesën më të madhe të botës, e cila mbështetet në prodhimin ukrainas, duke përfshirë edhe grurin. Në vitin 2022, 28.9 milionë tonë grurë u transportuan nëpërmjet hekurudhave, shumica e të cilave u eksportuan. Në total, pak më pak se 60 milion ton mallra u eksportuan nga Ukraina, sipas Ukrzaliznytsia.
Dhe në total, kompania transportoi 17.1 milion pasagjerë nëpërmjet trenave të distancave të gjata gjatë vitit 2022.
“Përpara luftës, ne kishim aeroplanë, makina, autobusë dhe trena,” i tha CNN Travel CEO i Ukrzaliznytsia Alexander Kamyshin. “Tani kemi trena dhe makina, pa aeroplanë. Dhe ne jemi një vend i madh. Pra, për të shkuar nga Kievi në perëndim, jug ose lindje të Ukrainës, trenat e fjetur janë mënyra më e mirë për ta bërë këtë. Ju shkoni në tren në mbrëmje vonë, udhëtoni gjithë natën, dhe në mëngjes jeni në qytetin që duhet të jeni. Që të mos humbësh kohë.
“Ishte e rehatshme përpara luftës dhe tani është e rehatshme dhe e sigurtë. Trenat janë shumë të rëndësishëm.”, tha ai.
Ndoshta pjesa më e jashtëzakonshme e udhëtimit të Bajdenit për në Ukrainë ishte drita që hodhi mbi atë se sa mirë funksionon Ukrzaliznytsia. Sigurisht, politikanët nuk udhëtojnë në klasën e tretë.
Kamyshin nuk do të zbulojë detajet e shërbimit që ata marrin, por ai thotë se “mysafirët e diplomacisë së hekurt”, siç i quan ai, “zakonisht kalojnë më shumë kohë në tren sesa në qytet.”
“Kjo është pse mënyra se si i trajtojmë ata është me të vërtetë e rëndësishme, thotë ai.”